Innehåll | RSS Feed | Om Defekt

Defekt Diskussionsforum

Du är inte inloggad.

#1 Tuesday 23 December 2008 22:33

KoFish
Poser

Penismätning

Skriver nu utan åäö för jag är lat:

Efter att ha last vissa inlagg har tycker jag mig ana en viss statusfight mellan longboard och shortboard akare? Vad beror detta pa? Ar det endast att shortboard akarna har mindevardeskomplex eller framstar sa manga longboardakare som dryga wannabe adrenalinkickssokare?

#2 Wednesday 24 December 2008 02:34

HerrSunden
Kan det här

Re: Penismätning

penismätning? Vadnuvajaha, okej. Jag skulle vilja jämföra longboards med stora bilar, desto längre bräda, desto kortare penis.

Oh my god thats fucking horrible man!

#3 Wednesday 24 December 2008 03:08

ABC
Gillar Defektforumet

Vad. Är. Shortboard?

Varenda dag är min lördag...

#4 Wednesday 24 December 2008 20:50

adde_
Börjar nog få lite webbmage

ABC skrev:

Vad. Är. Shortboard?

http://gallery.photo.net/photo/3602368-lg.jpg

#5 Wednesday 24 December 2008 23:41

KoFish
Poser

ABC skrev:

Vad. Är. Shortboard?

En skateboard som tillskillnad fran longboards ar korta... du vet sana som man aker i ramper och sant med...

#6 Thursday 25 December 2008 12:59

Gurrakron
Precis lärt sig tictaca

Jag åker Longboard och vanlig Skateboard wink ska köpa ny skate board på lördag wink

#7 Thursday 25 December 2008 16:26

Katlinka Skatebitch
En av Defekts BÄSTA kompisar

nah adde, det skulle jag inte säga är definitionen på en shortboard. En shortboard är väl en långboard fast kortare än en vanlig skateboard. Utan nos och kankse med en kick, felvända truckar och ofta stora sector nine hjul, ofta genomskinlig grippa med någon häftigt tryck under. Varför vet jag detta? Förklaringen är väldigt enkel, jag är bög.

Vissa kan få dispans för att köra longboard parallelt med skate, Killing är en av de, men du är nog inte en av de Gurrakron.

PS. Det roligaste i tråden är att fotografen till bilden med leksaksbrädan är så nöjd med den att han lägger en ram och sitt namn på. Vad tänkte han egentligen...

"Slappna av, ta en öl, bli lite gammal och bitter. Det mår man bra av. Att fördömma andra leder till en bättre självkänsla, där har ni ett bra tips."

#8 Thursday 25 December 2008 17:26

Beuf
Poser

Finns lite snobbism angående bredd har jag märkt. Förr var 8 tum max, nu kan man komma undan med 8.25 (om man har skägg) Angående penislängd tror jag nog 8,25 räcker.

#9 Thursday 25 December 2008 18:31

Gurrakron
Precis lärt sig tictaca

Du stava fel på dispans det stavas dispens. men uttalet är dispans big_smile så du får en halv poäng big_smile

#10 Thursday 25 December 2008 20:18

KoFish
Poser

Sa att tolka av den har traden an sa lange sa tycker helt enkelt "skateboardakarna" att longboardakarna ar lite tontiga och inte lika coola?

Men ni har val ratt, jag skulle ha skrivit skateboard istallet for shortboard da det kanske ar mer ett lokalt anvandande av ordet shortboard.

Min asikt ar att skateboard som skateboard, ingen prestige skillnad direkt, huvudsaken att man har kul... och dar verkar inte anhangarna av den "vanliga" skateboarden hanga med utan dom tycker snarare att huvudsaken ar att man ar cool.

#11 Thursday 25 December 2008 20:30

Gurrakron
Precis lärt sig tictaca

Jag tycker att om man har kul på bräddan så kan det inte bli bättre.

Fast men kan ju definera kul på olicka sätt smile för mig som longboard åkare så är det bästa med en long backe hyfsat brant å bara glidda känna vinden i ansiktet. det är kul för mig.

Slida är välla coolt eller ?

#12 Friday 26 December 2008 00:16

KoFish
Poser

Gurrakron skrev:

Jag tycker att om man har kul på bräddan så kan det inte bli bättre.

Fast men kan ju definera kul på olicka sätt smile för mig som longboard åkare så är det bästa med en long backe hyfsat brant å bara glidda känna vinden i ansiktet. det är kul för mig.

Slida är välla coolt eller ?

Men jag tycker anda det kanns som det ar mer i skateboard varlden status beroende pa hur manga trick man kan... men lite mer avslappnat inom longboard... men det kanske mest beror pa vilket gang man hanger med tongue

#13 Friday 26 December 2008 00:35

Gurrakron
Precis lärt sig tictaca

Det ska va flow när man glidder men lång bräddan wink ska gå fort fram igen vila wink

#14 Friday 26 December 2008 13:08

Diabolics
Lucka i grippan: 20 cm

kofish=gurrakron?

För dig/er med lång bräddor (?) kan jag meddela att lång brädda är lika mkt skateboard som vindsurfing är surfing.... det är två skilda utövningar. Lång bräddning syftar till att betinga adrenalin-kickar (om man får tolka förespråkarna som visar sig på denna sida). Skateboard är teknik, finess, stil, konst och fläsk i en nu sådär 40-årigt förfinad symbios. Folk har alltid åkt ner på saker med hjul nedför backar, det är inget förfinat i det, ni kallar det longboard, andra kallar det street-luge, rodel, pulka, whatevva. Alla syftar till samma sak, dvs att med fart skapa adrenalin. Detta kan göras i föga smickrande kroppsstrumpa eller med mer respektingivande sumobrottardräkt, resultatet är detsamma.

Skateboard är mer, skateboard inspirerar konst, design, mode, livsstilar och skapar identitet hos mäniskor. Om man inte fattar skillnaden så har man inte upplevt det och kan kanske inte förstå, eller har enkelt att förlöjliga/förenkla det jag snackar om. Jag har aldrig hört någon person identifiera hela sitt liv med ordet longboard..... men byt ut long mot skate så finns det inte någon ände på exemplen...

Fenomenet "longboard" i skateboardkretsar, i min upplevelse, fick en negativ klang någonstans för 5-10 år sedan när det inte längre var förenat med häckel att åka skateboard. Skateboard som mediafenomen fick en hype och folk till höger och vänster började haka på trenden för att verka extra hippa (se erik gadd)... ofta med en longboard under armen. Jag och (min gissning är) många skateboardåkare med mig har inget emot dem som åker longboard och har skitkul (varför skulle vi?) utan är mest emot den hype och fake som klev in i vår kära lilla bubbla iochmed att folk köpte longboards och deklarerade att detta minsann var skateboard och att de minsann var äkta skejtare för att de hade ägt en Jeff grosso, schmitt stix-bräda 1988. Denna övertygelse syns tex i kofishs inlägg ovan: "Min asikt ar att skateboard som skateboard, ingen prestige skillnad direkt, huvudsaken att man har kul". Just den synen retar skiten på skateboardåkare som ser det som gör som så mycket mer och blir lika jävla förbannade över jämförelsen med longboard som Picasso borde bli över att jämställas med "kalle 3år" som kladdar med kritan på dagis.

you dig?

.... dropped anchor on life

#15 Friday 26 December 2008 13:52

adde_

Diabolics, du är en kung på att förvandla tankar till ord. Jag funderar starkt på att tapetsera min lägenhet med ditt inlägg löpande längs väggarna för det är så jävla on point.

Game, set and match.

PS. Lite kul att gurrakron påpekade Katlinkas stavfel.

#16 Friday 26 December 2008 14:37

KoFish
Poser

Mitt liv ar komplett, jag har fatt in forumets tillsynes storsta "hater" i traden.

Diabolics: Sa det du sager ar helt enkelt att longboard akare inte ar lika coola som skateboard akare och att du darfor blir forolampad nar folk sager att en brada med fyra hjul ar samma sak som en brada med fyra hjul?

Men visst, longboard och skateboard ar lite olika, skateboard ar mer show-off stoff medans longboard faktiskt har en praktisk nytta. Kanske ar sa man ska se pa det... praktik mot estetik?

#17 Friday 26 December 2008 19:07

Gurrakron
Precis lärt sig tictaca

Adde jag tycker också det är lite halv roligt efter som jag har dyseleksi big_smile
Kan inte stava sj så jag älskar att säga till andra big_smile

Som Kofish säger Longboard är praktiskare men skateboard kan också vara det i andra syften än att ta sig fram. Till exempel att ragga på bruddar big_smile

#18 Friday 26 December 2008 21:33

Katlinka Skatebitch
En av Defekts BÄSTA kompisar

ifall man behöver ta sig från punk a till b kan man väl köpa en jävla cykel?!? I min mening är longboard så fruktansvärt mycket mer show of än skateboard, jag kan inte förklara mig men jag vet att jag har rätt. Varför ska ni skriva här, på en renodlad skateboardsida där väldigt många ogillar longboard och dess åkare i alla former. Åk gärna longboard och "känn vinden i ansiktet", men försök inte att få oss att gilla det.

"Slappna av, ta en öl, bli lite gammal och bitter. Det mår man bra av. Att fördömma andra leder till en bättre självkänsla, där har ni ett bra tips."

#19 Saturday 27 December 2008 00:31

Gurrakron
Precis lärt sig tictaca

Men rent fysiskt sätt så är det samma sak...

#20 Saturday 27 December 2008 08:43

Dimpe

KoFish skrev:

Mitt liv ar komplett, jag har fatt in forumets tillsynes storsta "hater" i traden.

Diabolics: Sa det du sager ar helt enkelt att longboard akare inte ar lika coola som skateboard akare och att du darfor blir forolampad nar folk sager att en brada med fyra hjul ar samma sak som en brada med fyra hjul?

Men visst, longboard och skateboard ar lite olika, skateboard ar mer show-off stoff medans longboard faktiskt har en praktisk nytta. Kanske ar sa man ska se pa det... praktik mot estetik?

Skulle longboard ha en praktiskt nytta?? Nämen hallå där?! En longboard är en stor, fet, klupmig bräda som typ väger 10 kilo som ma knappt orkar bära med sig. Ja, det går snabbt, men det är fan så mycket lättare att svänga med en skateboard.. och en skateboard är väl för fan mycket mer praktisk!

Nu handlar inte skateboardåkning om att vara praktisk lika mycket som longboardåkning handlar om att utvecklas i det man gör men att åka longboard är bara hmm.. hur ska jag förklara det.. primitivt och begränsat.

Jag måste citera Katlinka för han är fruktansvärt bra på att skriva som han känner från hjärtat: "jag vet inte hur jag ska förklara det men jag vet att jag har rätt" (eller nåt i den stilen).

Börja skata istället

Careful with that axe Eugene

#21 Saturday 27 December 2008 09:48

KoFish
Poser

Dimpe skrev:

Skulle longboard ha en praktiskt nytta?? Nämen hallå där?! En longboard är en stor, fet, klupmig bräda som typ väger 10 kilo som ma knappt orkar bära med sig. Ja, det går snabbt, men det är fan så mycket lättare att svänga med en skateboard.. och en skateboard är väl för fan mycket mer praktisk!

Nu handlar inte skateboardåkning om att vara praktisk lika mycket som longboardåkning handlar om att utvecklas i det man gör men att åka longboard är bara hmm.. hur ska jag förklara det.. primitivt och begränsat.

Jag måste citera Katlinka för han är fruktansvärt bra på att skriva som han känner från hjärtat: "jag vet inte hur jag ska förklara det men jag vet att jag har rätt" (eller nåt i den stilen).

Börja skata istället

Orkar du inte ens bära en longboard så har du nog rätt i att det inte är något för dig. Så vid med minimalmuskelmassa eller mer får väl ta hand om longboardsen så tar ni hand om skateboardsen. En skateboard må vara lättare men den är ju ett helvete att åka på allt annat än slät betong.

#22 Saturday 27 December 2008 10:39

kalops
Kan det här

folk som motiverar longboardåkande med att det är praktiskt borde ju bli helt överlyckliga om de fick prova en helt vanlig 8.5:a med filmerhjul. det rullar och svänger bättre än en longboard, och så slipper man kliva av bara för att det kommer en trottoarkant... men eftersom ingen annan åker runt med såna så är det väl inte hippt nog.

och det här med skateboard vs. longboard har väl diabolics redan uttryckt bra, jag skulle bara vilja tillägga en sak: INGEN säger "jag är longboardåkare", de säger "jag åker longboard". den som inte fattar skillnaden är inte skatare -- han eller hon åker möjligen skateboard.

VÄGRA MICROPOP!

#23 Saturday 27 December 2008 13:10

Diabolics
Lucka i grippan: 20 cm

KoFish skrev:

Longboard och nu detta... inte mkt till liv om du frågar mig...

KoFish skrev:

Hade jag varit rädd för att vara ocool så hade jag aldrig börjat åka skateboard 1989. Det fanns inte mkt mer än möjligen kyrkans gosskör som va större källa till mobbning, än vad skateboard var på den tiden. Jag minns hur Eda (som finns någonstans på detta forum) blev mobbad av sin gymnastiklärare inför hela klassen för att han på frågan om vad han gjorde på fritiden, nämnde att han minsann var skateboardåkare. Sug på den du hype-törstande longboardåkare, som nu när du lagt ut alla dina pengar på en flashig longboard och till slut insett att du inte är på toppen av hype-berget... sitter där med din bitterhet och ångest. Allt är bara ett patetiskt försök att rädda äran genom att likställa longboard med skateboard. Sorry att du inte får nått gehör för den linjen här.

KoFish skrev:

Skateboard = estetik, där har vi hittat ett koncensus, men det framgår med all tydlighet att du inte fattat resten.

Senast redigerat av Diabolics (Saturday 27 December 2008 13:15)

.... dropped anchor on life

#24 Saturday 27 December 2008 14:27

KoFish
Poser

Jaja, longboard kommer jag fortsätta åka många sommrar framöver... vi får väl se om jag lyckas lära mig åka glasspinne oxå så kanske ni blir lite förvirrade t.om tongue

#25 Sunday 28 December 2008 11:11

Dimpe

KoFish skrev:

Dimpe skrev:

Börja skata istället

Orkar du inte ens bära en longboard så har du nog rätt i att det inte är något för dig. Så vid med minimalmuskelmassa eller mer får väl ta hand om longboardsen så tar ni hand om skateboardsen. En skateboard må vara lättare men den är ju ett helvete att åka på allt annat än slät betong.

Klart att jag orkar bära en longboard men tanken på över en meter yta att stå på helt i onödan som skapar en massa onödig tyngd..

Äsch jag orkar inte mer, åk longboard men blanda inte in det i samma sammanhang som skateboard så blir allt bra!

Careful with that axe Eugene

Sidfot

Påpassat av PunBB