Innehåll | RSS Feed | Om Defekt

Defekt Diskussionsforum

Du är inte inloggad.

#1 Monday 27 October 2008 15:11

vffffffffw
Nybörjare

Snygga skor

ja, skall köpa nya skor så kan ni posta era favorit skor eller dom ni just nu har.
dom här tror jag, jag skulle vilja ha, är inte 100% dock

Nike Blazer High Stussy x Neighborhood (Boneyard)

http://www.nikeairjordanexport.com/prod … ort_id=342

#2 Monday 27 October 2008 15:23

Diabolics
Lucka i grippan: 20 cm

Re: Snygga skor

Jag har dessa, grymmstaste skorna jag skejtat i på länge:

http://www.k5.com/images/products07/LAKAI/L/CARROLLSELECT_BLKTHR1.jpg

http://media.milosport.com/ity/44614_lg.jpg

Lakai Carroll om ni inte fattade....

Senast redigerat av Diabolics (Monday 27 October 2008 15:27)

.... dropped anchor on life

#3 Monday 27 October 2008 17:00

kalops
Kan det här

carroll select är sjukt sköna, men överjävligt varma.

jag har gillat alla lakai selects jag har provat hittills: åtskilliga par howard, carroll och manchester. manchester är skönast, men håller i ungefär tio minuter.

enda problemet med lakais vulkskor är att man måste gå in dem rätt mycket. de är inte alls lika mjuka och sköna som t.ex. vans är direkt ur lådan. men när de väl är uppmjukade är de helt fantastiska.

Senast redigerat av kalops (Monday 27 October 2008 17:01)

VÄGRA MICROPOP!

#4 Monday 27 October 2008 18:27

Katlinka Skatebitch
En av Defekts BÄSTA kompisar

jag väl initialt lite skeptisk men dessa var bra, har med andra färger dock

http://www.shoes.com/ProductImages/Shoe … 031528.jpg

"Slappna av, ta en öl, bli lite gammal och bitter. Det mår man bra av. Att fördömma andra leder till en bättre självkänsla, där har ni ett bra tips."

#5 Tuesday 28 October 2008 05:40

lale
Börjar nog få lite webbmage

kör halfcabs. billiga, sköna, coola, våffelsula, oväntat stryktåliga. funkar för trapasso i alla lägen kan även funka för dig.

don't let us catch you push mongo!

#6 Tuesday 28 October 2008 10:03

kalops
Kan det här

halfcabs är schyssta så länge man håller sig borta från de konstiga pro och syndicate och vafan de heter. sen finns det ingen bra storlek på halfcabs heller, mina fötter verkar ligga mitt i mellan två storlekar.

VÄGRA MICROPOP!

#7 Tuesday 28 October 2008 10:39

Diabolics

Allvarligt, halfcabs ser lite skumma ut på fötterna, lite sunkigt faktiskt, det är nått med den låga hälpossitionen som gör att man ser extra HESH ut i dem. Jag skejtar i ett par just nu så det är inte det att jag inte gillar dem, men jag tycker de ser lite wack ut. Den höga vita vulc-kanten gör sitt till oxå.

Jag märkte inte att sulan i Carroll dojjorna va hårda, men ag var förvisso i ett varmt klimat när jag körde in dem wink

#8 Wednesday 29 October 2008 06:01

lale

halfcabs har helt klart lite egen skum stil, men det är det jag gillar med dem. märks att de är en gammal modell men likväl genomtänkt. adidas sb gillar jag oxå

don't let us catch you push mongo!

#9 Thursday 30 October 2008 13:56

adde_

lale skrev:

kör halfcabs. billiga, sköna, coola, våffelsula, oväntat stryktåliga. funkar för trapasso i alla lägen kan även funka för dig.

Billiga? Har inte hittat ett enda ställe där man ka få ett par Halfcabs för under 500 kr, förutom vid reor och annat. Halfcabs för $20 som i staterna är en våt dröm för mig.

Katlinka, vart fick du tag på dem?

Senast redigerat av adde_ (Thursday 30 October 2008 13:56)

#10 Thursday 30 October 2008 15:01

kalops
Kan det här

adde_ skrev:

Billiga? Har inte hittat ett enda ställe där man ka få ett par Halfcabs för under 500 kr, förutom vid reor och annat. Halfcabs för $20 som i staterna är en våt dröm för mig.

öh? om inte halfcabs är billiga så är inga skateskor billiga. vilka andra skateskor kostar under 500 spänn?

och var hittar du halfcabs för $20?

VÄGRA MICROPOP!

#11 Thursday 30 October 2008 15:49

adde_

kalops skrev:

adde_ skrev:

öh? om inte halfcabs är billiga så är inga skateskor billiga. vilka andra skateskor kostar under 500 spänn?

och var hittar du halfcabs för $20?

Inga skateskor är billiga. Allting är relativt dock.
Det var någon amerikansk klädeskedja som hade rea på Vans, alla för 20 bucks. Som grädden på moset så fick du en rabbat på 20 dollar om du anmälde dig till deras nyhetsbrev, vilket innebar att du i princip fick ett par Vans gratis.

#12 Thursday 30 October 2008 16:50

Diabolics

Jag köpte mina för $39.00 på DLX i SF.
Det är tillräckligt billigt för mig.
Jag har under mina år i USA aldrig sett ett par skejtskor, på någon rea, i någon affär, under $30.

#13 Thursday 30 October 2008 17:11

kalops
Kan det här

adde_ skrev:

precis, och halfcabs är billiga. relativt sett alltså. även i sverige.

adde_ skrev:

Det var någon amerikansk klädeskedja som hade rea på Vans, alla för 20 bucks. Som grädden på moset så fick du en rabbat på 20 dollar om du anmälde dig till deras nyhetsbrev, vilket innebar att du i princip fick ett par Vans gratis.

ok, om det var på rea så måste du väl jämföra med vad de kostar på rea i sverige också?

Senast redigerat av kalops (Thursday 30 October 2008 17:11)

VÄGRA MICROPOP!

#14 Thursday 30 October 2008 19:28

adde_

kalops skrev:

adde_ skrev:

precis, och halfcabs är billiga. relativt sett alltså. även i sverige.

adde_ skrev:

ok, om det var på rea så måste du väl jämföra med vad de kostar på rea i sverige också?

20 dollar motsvarar väl sisådär 150 kr. Jag köpte mina Half Cabs för 399:- under en rea på Shelta.se. Så lite mer än 2.5 ggr så dyrt.

Senast redigerat av adde_ (Thursday 30 October 2008 19:28)

#15 Thursday 30 October 2008 19:51

kalops
Kan det här

adde_ skrev:

20 dollar motsvarar väl sisådär 150 kr. Jag köpte mina Half Cabs för 399:- under en rea på Shelta.se. Så lite mer än 2.5 ggr så dyrt.

ja, men det är väl ungefär som med allt annat? jag fattar fortfarande inte varför du tycker att halfcabs är dyra.

jaja, skitsamma.

VÄGRA MICROPOP!

#16 Thursday 30 October 2008 20:38

adde_

kalops skrev:

adde_ skrev:

ja, men det är väl ungefär som med allt annat? jag fattar fortfarande inte varför du tycker att halfcabs är dyra.

jaja, skitsamma.

Det är billiga jämfört med ett par Zoom Tre's, men 500 kr är ändå mycket pengar. Iaf för mig. Sen vet jag ju inte om ni är med på 13:e plats på Forbes 500s eller så. Men missförstå mig rätt här, inget emot Halfcabs, jag älskar skorna. Men dem slits rätt fort och att punga ut 500 spänn i månaden blir för mycket en student som mig.

#17 Thursday 20 November 2008 12:55

Emanuel
Nybörjare

De flesta Vans med vulksula jag har kört på har vart nice. Supra suprano som jag kör på nu däremot, usch, inte så att dom inte är sköna men sömmarna går upp på de mest otippade ställen, troligtvis de minst hållbara skorna jag haft.

#18 Friday 21 November 2008 22:32

WayneRooney
Ollar över tre brädor på högkant

#19 Tuesday 30 December 2008 23:58

jockis
Precis lärt sig tictaca

WayneRooney skrev:

sett zlatans nya? http://www.vm2006.se/blogg/zlatans-skor … bollsskor/

MEn vem i helvete lägger in en länk till ett zlatans jävla fotbollsskor i ett skateforum!? Jag bryr mig inte ett skit om zlatans jävla skor...

Ajja http://www.adidas.com/campaigns/adidass … e%20Skate/ de här skorna är enligt mig dom bästa som finns... så sjukt sköna och snygga...

#20 Wednesday 31 December 2008 15:01

BJÜRGEN
Precis lärt sig tictaca

Jag är nog en insnöad, snål, lite för märkestrogen jävel MEN jag har skatat mig igenom tre par Vans sk8 hi's på rad. Snygga skor med låg "stuka-foten-faktor" och grym hållbarhet, jag hinner nöta ner vans TJOCKA typiska waffle-sulor innan resten av skon ramlar av foten. Hade jag haft mer pengar hade jag fortsatt denna vansinnesförbrukning av mina favoritsko: http://www.exitrealworld.com/tools_v2/r … 638358.jpg

#21 Thursday 03 September 2009 18:31

Diabolics

Jag vill bara bumpa denna tråd och nämna att jag numera är uppe i 4 par Carroll Select....

#22 Wednesday 04 November 2009 20:43

Hxan
Ollar över tre brädor på högkant

Nike Sb Janoski's!
Dom är lite läskiga först för att dom saknar vaddering vilket kändes ovant. Men efter någon session så är jag riktigt nöjd!
Annars gillar jag Blazers. Nike Sb-nörd? Ja, tyvärr...

Kidnappade mig själv till ett trevligare ställe att skejta

#23 Thursday 05 November 2009 04:26

kalops
Kan det här

Har tappat räkningen över hur många Lakai selects det har blivit genom åren. Är i USA just nu och passar på att bunkra upp dessutom...

VÄGRA MICROPOP!

#24 Thursday 05 November 2009 14:40

Diabolics

var kalops?

#25 Friday 06 November 2009 04:24

kalops
Kan det här

Har varit några veckor utmed hela västkusten, och avslutar nu med ett par dagar i NYC. Är du i krokarna?

VÄGRA MICROPOP!

Sidfot

Påpassat av PunBB